Monday, July 10, 2006

Put u Veneciju!



Od kad znam za Italiju svi stalno pričaju o Veneciji kako je divna i lepa ali nažalost polako tone pa ko misli da je vidi treba da požuri.

Baš iz tog razloga sad za vikend otišli smo u kraći obilazak. Do venecije smo otišli vozom jer je jeftino (13 eura povratna karta) a i stiže se direktno tamo. Čim se izadje iz železnicke stanice ulazite u ovaj lepi svet. Stigli smo oko 10h i odmah prvi šok, zamislite štrajkuju pevoznici tako da je jedino preostalo da idemo svuda pešaka a i odmah nam je bilo jasno da nećemo moći da vidimo sve. Oni štrajkuju a jedna vožnja je 5 eura ili 25 eura za ceo dan po osobi. A da nepričam o gondolama gde jedna vožnja košta od 60-80 eura!

I tako mi tabanomo po Veneciji a svega ima i sve još skuplje nego u drugim mestima. Mnogo je lepo, uske ulice, stara gradnja, puno malih mistića, puno turista, stvarno ima šta da se vidi. Već oko 12h počije velika gužva i sad se svi kreću u koloni polako. Ja slikam sve sto stignem ali stalno mi neko uleće u kadar ili se gura.

Čuo sam priče pre nego sto sam stigao ovde da u Veneciji nešto stalno smrdi. Iskreno jedino što smrdi to su turisti (na oznojaž).

Ima svakakvih sitnica koje bi čovek da kupi ali za šta god se uhvatim nije ispod 6-7 eura pa do beskonaćmosti. Čuveno murano staklo je prelepo ali jako skupo. Htedoh da kupim nešto od tog čuvenog stakla ali sve je jako lomljivo pa sam odustao.

Noge plako počinju da bole od šetanja pa smo hteli da negde sednemo ali nema šanse sve je krcato. Konačno nadjosmo jedan sto a sestra je otišla da poruči sladoled i tako mi sedimo donosi sestra sladoled i taman da počnem da jedem taj čuveni sladoled dolazi kelner i kaže da nemožemo da sedimo tu jer smo kupili kod njih sladoled za poneti a ne za sedenje i rekao je još nešto ali ja nisam razumeo, uglavno da možemo sesti unutra. Onda je moj zet na tečnom italijanskom jeziku počeo da se sa njim raspravlja i naravno da mu psuje sve po spisku... Ja gledam sta se dešava, ništa nerazmem. Sad se kelner našao u čudu ljudi gledaju. Ja sa pomislio gotovo sad će da kelner dobije batine ali zet se suzdržao. Ustajemo polako okrećemo se sada ka stolu za kojim smo sedeli i demonstrativno bacamo sladoled pod sto i odlazimo. Ljudi gledaju strancima nista nije jasno.

Posle ovoga mi je boravak preseo jer stvarno se tu osećaš kao ovca i za najmanju sitnicu ti deru kožu sa ledja. Razumem je sve ali bilo je još nekih neprijatnih momenata ali neću o tome da pričam.

Još jedna iteresantna stvar je da najviše je bilo turista iz Amerike ( mladi i stari) i stvarno ih je lako prepoznati. Najviše ih je bilo ispred naravno McDonalda, koji bedak dodješ u italiju a jedeš Big Mac.

Sve u svemu treba videti Veneciju ali ne u ovom periodu zbog velikih gužvi i treba se psihički spremiti za šišanje.

Za kraj obavezno naučiti nekoliko psovki na italijanskom jeziku da imate šta da im kažete jer su krajnje bezobrazni, nekulturni a i aljkavi....


2 Comments:

Blogger dusha said...

Venezia... Ljubav na prvi pogled za mene... Uživaj drugar...

10 July, 2006 19:35

 
Blogger Jeremija said...

Meni se nikada nista neprijatno nije desilo u Veneciji, naprotiv uvek je sve bilo savrseno! Istina da ti za jedan dan treba najmanje 70-ak eura, ukljucujuci i voznu kartu, ali mi nikada nije bilo zao da dam taj novac. A u Italiji inace svuda (bar koliko ja znam) vazi pravilo da su cene razlicite ako nesto narucis i sednes za sto i ako to nesto uzmes za poneti, tj. ako npr. kafu pijes za stolom ili za sankom, stojeci...

13 July, 2006 09:53

 

Post a Comment

<< Home